هر چیزی در مورد چاپ

آشنایی با تمام سیستم های چاپی و کاربرد های آن

هر چیزی در مورد چاپ

آشنایی با تمام سیستم های چاپی و کاربرد های آن

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بروشور چیست

چطور باید از کیسه برنج در منزل نگهداری کند؟ چطور می توان شرایطی فراهم کرد که بدون این که آسیبی به برنج وارد شود و در معرض هجوم حشرات قرار گیرد، کیسه برنج را در منزل نگه داشت؟ اگر برنج تازه می خرید، شرایط نگهداری آن به مراتب سخت تر است و بیشتر باید مواظبت کنید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که به راحتی کیسه برنج را در منزل نگهداری کنید و مشکلی برای برنج داخل آن پیش نیاید.

اگر شما از آن دست خانواده ها هستید که مصرف یک سال برنج تان را یک جا می خرید، پس باید مکان مناسبی را برای انبار کردن داشته باشید. این مکان باید کاملا خشک باشد که هیچ گونه رطوبتی به برنج نفوذ نکند و باید خنک باشد چون هوای گرم باعث هجوم حشرات و زودتر خراب شدن برنج می شود. رطوبت و گرمای زیاد هر دو عوامل رشد آفت های برنج هستند، به همین دلیل برنج باید دور از نور خورشید قرار داشته باشد.

 

کیسه برنج را در ارتفاع مناسبی از سطح زمین قرار دهید و کاملا روی زمین نباشد. این ارتفاع می تواند بین 20 تا 25 سانتی متر باشد  برای این که این ارتفاع را تامین کنید، می توانید از قفسه های فلزی استفاده کنید.

برای این که جریان هوا در اطراف کیسه های برنج وجود داشته باشد، کیسه های برنج را از دیوار یا دیواره قفسه فاصله دهید. نبودن جریان هوا باعث ورود حشرات موذی در کیسه برنج می شود و برنج شما را خراب می کند.

برنج ها را در کیسه پارچه ای نگهدارید تا مشکلاتی که کیسه پلاستیکی دارد، برای برنج شما پیش نیاید. کیسه پارچه ای از ورود رطوبت و گرما به داخل برنج جلوگیری می کند و فضای امن تری نسبت به کیسه پلاستیکی برای برنج شماست. در ضمن برای محیط زیست هم مناسب تر است.

  • پرینتر پرینت
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم باقی نکات لازم را مطرح کنیم تا یک شرکت طراحی بسته بندی بهترین انتخاب را برای طراحی محصول خود داشته باشد.

از زبان درست بهره بگیرید

برای معرفی محصول خود از کلمات مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال اگر محصول شما دمنوش است، از واژه لذیذ استفاده نکنید چون همه می دانند دمنوش ها لذیذ نیستند و خوش طعم اند. این غلط های کوچک به چشم مشتری می آیند و محصول شما را خوب جلوه نمی دهند و اگر شما از کلمات درست و دستور زبان مناسب استفاده کنید، می توانید نظر مشتری و اعتماد او را جلب کنید.

 

طراحی بسته بندی را ساده در نظر بگیرید

یکی از نکاتی که شرکت طراحی بسته بندی باید به آن توجه کند، این است که بسته بندی محصول نباید سخت باشد. اما سخت بودن به چه معناست؟ بسته بندی محصول نباید حمل و نقل سختی داشته باشد. بسته بندی محصول نباید پیچیده باشد که مصرف کننده برای باز کردن آن دچار مشکل شود. بسته بندی یک محصول نباید خیلی بزرگ باشد بلکه باید اندازه ای متناسب با خود محصول داشته باشد.

 

  • پرینتر پرینت
  • ۰
  • ۰

بسته بندی محصولات برای حفاظت بیشتر از محصولات و نگهداری آن هاست. زمانی که شما از ایده های خلاقانه در بسته بندی محصولات تان استفاده می کنید، در واقع مشتری را وادار می کنید تا چند ثانیه بیشتر به دیدن محصول شما در قفسه فروشگاه بپردازد. در طراحی بسته بندی محصول هم باید از این ایده ها استفاده کنید تا مصرف کننده به راحتی از کنار محصول شما رد نشود. چیزی که یک شرکت طراحی بسته بندی خوب همواره به آن می پردازد، این است که با استفاده از سلایق مشتری،بسته بندی محصولات خود را به روز کند.

در این مقاله می خواهیم نکاتی طلایی مطرح کنیم تا یک شرکت طراحی بسته بندی با استفاده از آن، به یک بسته بندی مناسب برای محصول خود دست پیدا کند.

از رنگ و قلم مناسب استفاده کنید

ترکیب های رنگی به کار رفته در طراحی بسته بندی باید مناسب خود محصول باشد. یک طراح خوب می داند که چه ترکیب رنگی هایی کنار هم بهتر است و مناسب محصول شماست.

از فونت مناسب استفاده کنید. فونتی که استفاده می کنید، نه باید خیلی درشت باشد که مشتری به جای خود بسته بندی و محصول شما به فونت آن توجه کند و نه خیلی ریز باشد تا مشتری برای دیدن آن دچار مشکل شود. از فونت های فانتزی برای نوشتن روی بسته بندی استفاده نکنید. این فونت ها شاید برای برخی افراد جذاب باشند اما خواندن را سخت تر می کنند.

ذهن مخاطب را بخوانید

اگر شما یک شرکت طراحی بسته بندی هستید و می خواهید برای یک ساندویچ هات داگ از تصویر سگ استفاده کنید، ممکن است مشتری را به اشتباه بیندازید و او تصور کند این ساندویچ از گوشت سگ تهیه شده است. پس همیشه سعی کنید بتوانید ذهن مخاطب را بخوانید تا از طراحی بسته بندی های مناسب استفاده کنید.

ادامه دارد...

  • پرینتر پرینت
  • ۰
  • ۰

یکی از راه های بسته بندی میوه ها استفاده از کاغذ کرافت است. این کاغذ به دلیل مزایایی که دارد، برای بسته بندی میوه ها استفاده می شود. از جمله ویژگی های مثبتکاغذ کرافت، سبک بودن، کاهش هزینه های جابجایی و وارد شدن آسیب کمتر به میوه هاست.

راه دیگری که برای بسته بندی میوه ها می توان استفاده کرد، جعبه های چوبی ست. این نوع بسته بندی جعبه های چوبی هستند که میوه ها داخل آن ها قرار می گیرد و معمولا روی آن ها با کاغذ کرافت پوشانده می شود. این جعبه توسط بالابر به داخل کامیون های حمل بار منتقل می شوند. استفاده از جعبه های چوبی کمک می کند تا میوه ها حین حمل و نقل به سختی جابجا شوند و آسیب کمتری به آن ها وارد شود. استفاده از کاغذ کرافت در داخل و روی جعبه های چوبی، به حفظ سلامت میوه ها کمک می کند.

در تمام این موارد از یک کد UPC استفاده می شود که بارکد جهانی است و روی بسته بندی برچسب گذاری می شود و یک کد ده رقمی ست.

البته راه های دیگری هم برای بسته بندی میوه و سبزیجات وجود دارد که ما در این جا به مهم ترین آن ها و موثر ترین آن ها را در این جا بیان کردیم.

 

  • پرینتر پرینت
  • ۰
  • ۰

 در این مقاله درباره نحوه چینش بسته بندی کتاب ها صحبت می کنیم و راه هایی را حفظ سلامت کتاب های تان پیشنهاد می کنیم.

برای این که کتاب های تان را به سلامت بسته بندی کنید، می توانید از چند راه استفاده کنید.

روش ایستاده (Upright):

در این روش کتاب ها را به صورت ایستاده داخل کارتن بسته بندی قرار دهید. یعنی کتاب ها را به صورت عمودی به دیواره کارتن بسته بندی بچسبانید. برای این که کتاب های تان آسیب نبیند، خیلی آن ها را به صورت فشرده قرار ندهید. تمام فضا های خالی را هم می توانید با نایلون حباب دار پر کنید و یا کاغذ های باطله را مچاله کنید و داخل فضا های خالی قرار دهید.

 

روش خوابیده (flat):

یکی از بهترین نوع های بسته بندی همین روش است. در این روش می توانید کتاب های سنگین تر و یا قطر بیشتر را در کف کارتن بسته بندی قرار دهید و سپس باقی کتاب ها را به شکل خوابیده روی آن ها قرار دهید و فضای اضافی را با نایلون حباب دار یا کاغذ باطله یا نایلون های حاوی هوا پر کنید تا آسیبی به کتاب ها وارد نشود.

روش رو به پایین (spine down):

در این روش می توانید قسمتی که عنوان کتاب یا ستون کتاب نامیده می شود (بغل یا دیواره کتاب) را رو به پایین قرار دهید و باقی کتاب ها را به همین شکل در کارتن بسته بندی قرار دهید. این روش ممکن است کمی زمان بر باشد چون باید کتاب هایی را انتخاب کنید که از نظر ارتفاع به یک اندازه باشند و سپس روی آن ها را با لایه ای از نایلون حباب دار یا کاغذ باطله بپوشانید و سپس کتاب های بعدی را روی آن قرار دهید.

 

 
  • پرینتر پرینت
  • ۰
  • ۰

برای بسته بندی کتاب ها در حین اسباب کشی چه ترفند هایی استفاده می کنید؟ کتاب ها را داخل کارتن می گذارید و سرش را می بندید؟ سلامت کتاب های تان را چطور تضمین می کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید در زمان اسباب کشی کتاب های تان را به شیوه درست و تضمین شده بسته بندی کنید.

خیلی از افراد هستند که به کتاب های شان علاقه خاصی دارند و حتی برخی کتب نفیس را در کتاب خانه شان نگهداری می کنند و همین موضوع باعث می شود تا در زمان اسباب کشی یکی از دغدغه های شان محافظت از آن ها باشد و به چیزی که فکر می کنند این است که در زمان اسباب کشی چطور میتوان تمامی کتاب ها را بدون هیچ گونه آسیبی جابجا کرد؟ ترفند های زیر را به کار ببرید تا راحت تر و بدون هیچ مشکلی کتاب های تان را جابجا کنید.

 

استفاده از کاغذ های باطله

از کاغذ های باطله می توانید دور کتاب های تان استفاده کنید. مخصوصا برای کتاب هایی که نفیس هستند و نباید به آن ها آسیبی وارد شود، حتما با کاغذ دور آن را بپوشانید. سعی کنید از چند لایه کاغذ استفاده کنید تا مقاومت بیشتری پیدا کند. این کار شاید حجم بیشتری را اشغال کند و تعداد کتاب کمتری را بتوانید داخل کارتن قرار دهید، اما به خوبی از کتاب های تان محافظت می کند.

استفاده از لوازم محافظ

می توانید برای محافظت بیشتر از نایلون های حباب دار (Bubblewrap) استفاده کنید. یا از پلاستیک های باد شده که برای محافظت از محصول عرضه شده اند استفاده کنید و فضای خالی کارتن را با آن ها بپوشانید تا در حین جابجایی کتاب های تان آسیب نبیند.

 

  • پرینتر پرینت
  • ۰
  • ۰

اهمیت بسته بندی مواد غذایی نه بر تولید کنندگان پوشیده ست و نه بر مصرف کنندگان. همه می دانند که بسته بندی درست محصولات تاثیر زیادی در فروش آن دارد و یک بسته بندی شکیل باعث معتبر شدن برند می شود. اما در این مقاله می خواهیم به سراغ موضوعی برویم که شاید کمتر کسی در کشور ما به آن اهمیت بدهد ولی توجه کردن به آن نتایج قابل توجهی در پی خواهد داشت.

آبنبات یکی از خوراکی های جذاب و دوست داشتنی همه افراد در تمام سنین است. کمتر کسی را پیدا می کنید که به آبنبات علاقه نداشته باشد. اما آیا بسته بندی آنمی تواند باعث انتقال حس مثبت تری به مصرف کننده شود؟ رنگ هایی که در این بسته بندی استفاده می شوند، تاثیری در خرید محصول توسط مشتری دارد؟ طعم هایی که استفاده می شود چطور؟

در این مقاله ما را همراهی کنید تا به پاسخ این سوالات بپردازیم.

شکلات یا آبنبات از آن دست محصول هایی هستند که به دلیل حجم کوچکتری که در قفسه های فروشگاهی اشغال می کنند، کمتر به نوع بسته بندی آن ها توجه شده است. تا این که یک دانشجوی رشته طراحی به نام Victoria Ax برای یک پروژه دانشجویی دست به خلاقیتی جدید زد. او تصمیم گرفت برای آبنبات های چوبی یک طراحیبسته بندی خاص انجام دهد و آن ها را به شکل زبان طراحی کند. ایده او برای آن بود که مشتری را متوجه طعم خوشمزه این آبنبات ها کند. این طراحی بسته بندی که بعدا زبان در زبان نام گرفت، یک طرح خلاقانه سورئال شناخته شد.

 

 

 
  • پرینتر پرینت
  • ۰
  • ۰

 

استفاده از مواد با کیفیت در بسته بندی محصولات، همیشه یکی از دغدغه های بسیاری از تولید کنندگان بوده است. زمانی که صحبت از بسته بندی برنج و ماهی می شود دو نکته همیشه باید مد نظر باشد. اول اینکه بسته بندی برنج از جنسی تهیه شده باشد که قابلیت تحمل وزن برنج را داشته باشد و پاره نشود. مقاومت کیسه برنج در این موضوع خیلی حائز اهمیت است چون در هم در حین حمل و نقل و هم در زمان استفاده باید مقاومت لازم را داشته باشد و پاره نشود و نکته دوم این که یکی از مواد غذایی که لازم است بسته بندی مناسبی داشته باشد، غذاهای دریایی ست چون این غذاها بوی نامطلوبی دارند و تولید کننده باید از نوعی بسته بندی استفاده کند که بوی این محصولات به بیرون درز نکند.

بسته بندی برنج

کیسه هایی که امروزه برای بسته بندی برنج مورد استفاده قرار می گیرد، کار را برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان آسان کرده است. چون هم حجم و سایز کوچکتری دارند و هم نگهداری و حمل و نقل آن ها راحت تر است. امروزه یک مشتری به راحتی می تواند کیسه برنج مصرفی خود را داخل کابینت آشپزخانه قرار دهد و نگران وارد شدن حشرات موذی به داخل آن نباشد.

  • پرینتر پرینت
  • ۰
  • ۰

یکی از محصولاتی که در همه جای دنیا و در تمام اقشار جامعه مورد استفاده قرار می گیرد، مواد آرایشی و بهداشتی است. تولید کنندگان این محصولات به شکل و شمایلبسته بندی این محصولات توجه زیادی می کنند چون منطقا فروش محصولاتشان به همین شکل و شمایل وابسته است. طی تحقیقاتی هم که بر روی بازار فروش محصولات انجام شده است، مشتری با دیدن شکل زیبای محصول، تصمیم به خرید آن می گیرد. در این مقاله تصمیم داریم دو مورد از بسته بندی خلاقانه این محصولات را به شما نشان دهیم و ایده به کار گرفته در آن را بررسی کنیم.

اولین موردی که می خواهیم بررسی کنیم، بسته بندی کرم های آرایشی ست. یک شرکت با یک ایده خلاقانه در طراحی بسته بندی کرم های آرایشی، از یک جنس منعطف استفاده کرده است که به راحتی می تواند تغییر شکل دهد. چیزی که سبب این تغییر حالت می شود، گرمای دست است. یعنی بسته بندی کرم های آرایشی با گرمای دست تغییر شکل پیدا می کنند و به سادگی به شکل دیگری تبدیل می شوند. این طراحی از این جهت مناسب است که شما می خواهید آن را داخل کیف یا ساک خرید خود قرار دهید و فضای کافی ندارید. با جنس به کار رفته در این کرم، شما به راحتی می توانید آن را به شکل دلخواهتان دربیاورید.

شاید همیشه شما در استفاده از مواد آرایشی و کرم ها با مشکل مواجه شدید و قسمت زیادی از محصول داخل بسته بندی قرار داشته و از آن خارج نمیشده است. مزیت دیگر این نوع بسته بندی این است که شما می توانید تا قطره آخر کرم های تان را استفاده کنید.

طرح هایی که برای بسته بندی انتخاب می شوند و مورد استقبال قرار می گیرند، همه دو قانون مهم را رعایت می کنند. اول این که نوع طراحی باید به برطرف کردن یکی از مشکلات مشتری کمک کند و دوم این که هر چه طراحی ساده تر و کاربردی تر باشد، مشتری بیشتر آن را می پسندد.

  • پرینتر پرینت
  • ۰
  • ۰

صنعت بسته بندی همواره در حال پیشرفت است و تولید کنندگان تمام تلاششان را می کنند تا از بهترین مواد و به صرفه ترین آن ها استفاده کنند. یکی از مواردی که استفاده از آن در صنعت بسته بندی هم به صرفه است و هم از محصول محافظت می کند، کاغذ کرافت است. کاغذ کرافت کاغذی ست که مقاومت بالایی دارد. این کاغذکه در رنگ های قهوه ای یا سفید وجود دارد، نسبت به کاغذ های دیگر از مقاومت بالاتری در برابر پاره شدن و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این ویژگی کاغذ کرافتباعث شده است که در صنعت بسته بندی کاربرد زیادی داشته باشد و برای انواع بسته بندی مانند بسته بندی مواد غذایی، ساک های تبلیغاتی، بسته بندی هدایا و... استفاده شود.

 

استفاده از کاغذ کرافت

کاغذ کرافت ها بر اساس نوع گرماژی که دارند به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند. در ادامه مطلب به بررسی هر کدام از کاغذ های کرافت و نوع کاربردی که دارند، اشاره خواهیم کرد.

کاغذ کرافت 40 گرمی

سبک بودن این دسته از کاغذ کرافت یک مزیت محسوب می شود و برای بسته بندی میوه، الگوی خیاطی، کاغذ های بیمارستانی و کاغذ های مورد نیاز برای دستگاه های اتوکلاو مناسب هستند. این کاغذ ها در برابر رطوبت و نفوذ پذیری هوا مقاومت می کنند و زمانی که شما برای میوه ها از این کاغذ استفاده می کنید، باعث تازگی و ماندگاری بالاتر محصولات می شوند.

 

کاغذ کرافت های 70 تا 140 گرمی

کاغذ کرافت با این گرماژ ها برای ساخت انواع پاکت، ساک دستی، بسته بندی پوشاک، بسته بندی مواد غذایی، لمینیت و... مناسب هستند. استفاده از این کاغذ های چند ویژگی دارد که در سایر کاغذ ها کمتر قابل مشاهده است. کاغذ کرافت مقاومت مکانیکی بالایی دارد، قدرت جذب بالایی دارد و زمانی که شما برای انواع بسته بندی هااستفاده می کنید، در برابر پاره شدن مقاومت می کنند. برای این که از قیمت کاغذ کرافت در گرماژ های متفاوت مطلع شوید، روی لینک زیر کلیک کنید.

 

این کاغذ ها به دلیل ارزان بودن مواد اولیه، برای استفاده در مصارف مختلف به صرفه هستند. در ضمن برای حفظ محیط زیست هم مناسب اند چون قابل تجزیه شدن و قابل بازیافت هستند. کاغذ کرافت برای بسته بندی از کیسه پلاستیکی مناسب ترند و شما برای تولید کاغذ کرافت هزینه کمتری نسبت به کیسه پلاستیکی پرداخت می کنید.

   

 

برای دریافت قیمت کاغذ کرافت کلیک کنید

 

زمانی که شما به عنوان یک تولید کننده برای بسته بندی محصولات تان از کاغذ کرافت استفاده می کنید، در واقع کارتان را شیک تر و با بسته بندی مقاوم تر به مشتری تحویل می دهید و مشتری قدردان اهمیت شما به نوع بسته بندی خواهد بود و متوجه می شود که حفظ محیط زیست برای شما مهم است.

  • پرینتر پرینت