هر چیزی در مورد چاپ

آشنایی با تمام سیستم های چاپی و کاربرد های آن

هر چیزی در مورد چاپ

آشنایی با تمام سیستم های چاپی و کاربرد های آن

  • ۰
  • ۰

در این مقاله نگارنده به تحلیل و بررسی جایگاه بسته بندی در صنعت تولید و صادرات برنج می پردازد و در تلاش است تا جنبه های گوناگون استفاده از بسته بندی (با تمرکز بر بسته بندی پارچه ای) در صنعت تولید و صادرات برنج را، تحلیل و بررسی نماید.

  1. قیمت

هم چون هر موضوع دیگری، این پول، هزینه و قیمت است که همیشه حرف نخست را می زند. گرچه روش های مختلفی برای بسته بندی برنج وجود دارند، ولی نسبت به همه ی آن ها، بسته بندی پارچه ای مقرون به صرفه تر است و به سادگی می توان بر روی آن اطلاعات و محتوای مورد نظر را چاپ کرد.  

 

  1. ماندگاری

اسیدهای چرب و رطوبت دو عامل اصلی هستند که می توانند برنج را ضایع کنند. به دلیل این که برنج سفید اسید چرب پایینی دارد، اگر دور از رطوبت و در جای خنک نگه داری شود، در بلند مدت ماندگار خواهد ماند. بسته بندی برنج، به ویژه کیسه های پارچه ای و چند لایه ی برنج، با مانع شدن در نفوذ رطوبت به برنج، مانع از ضایع شدن آن می شوند.

احتیاط کنید: آن چه پیش از این یاد شد، تنها درباره ی "برنج سفید" درست است. "برنج قهوه ای" به سبب میزان بالای اسید چرب، ماندگاری بالایی ندارد و نمی تواند بیش از 18 ماه در قفسه بماند.

 

  1. سادگی

بسته بندی برنج (به ویژه بسته بندی پارچه ای)، به فروشنده این امکان را می دهد تا به راحتی کیسه ی برنج را جا به جا و در قفسه ها جا دهد. هم چنین، مشتری می تواند به راحتی کیسه را برداشته و میزان مشخص و البته قابل توجهی برنج را، به سادگی با خود حمل کند و در خانه قرار دهد. افزون بر این، سادگی در بسته بندی برنج، بر فرآیند صادرات نیز اثرگذار خواهد بود و دلیلی می شود تا کارگزار های مربوطه بتوانند به سادگی حمل و نقل برنج را انجام دهند. گذشته از این، با افزایش و رشد برند های مختلف و متنوع در زمینه ی تولید و توزیع برنج، بسته بندی و طراحی کالا، به یک رکن اساسی و اثرگذار بر تصمیم گیری خریدار تبدیل شده است. به این معنا که خریدار یا وارد کننده، به دلیل نداشتن وقت، توجه و تمرکز کافی، در بیشتر مورد ها، کالا را از روی بسته بندی و طراحی آن قضاوت و گزینش می کند.

 

"از میان 100 درصد کالاهایی که سالانه روانه ی بازار می شوند، 95 درصد آن ها با شکست و بی میلی عموم مصرف کننده ها رو به رو می شوند. پژوهش گرها دلیل این مهم را در بسته بندی و مارکتینگ جست و جو و عنوان کرده اند که عموم مصرف کنند ها، به این دلیل که روزانه با کالا و تصمیم های خرید مختلفی مواجه هستند، دیگر کمتر فرصت و تمرکز برای بررسی کالا می یابند و همین سبب می شوند تا بسته بندی و طراحی کالا، نقش عمده و مهمی در تصمیم گیری آن ها برای خرید داشته باشد."

 

در این یادداشت به تحلیل و بررسی عامل های موثر بر طراحی و بسته بندی کالا به ویژه برنج پرداختیم. دانستیم که جذاب و گیرا بودن بسته بندی کافی نیست و باید نکته های مهمی از جمله راحتی حمل و نقل، سادگی استفاده از کالا در فروشگاه، تمیز بودن و در نهایت قابل تشخیص بودن کالا، نیز مورد توجه قرار بگیرند تا برند و کالا بتواند جایی در بازار پیدا کند. نگارنده پیشنهاد می کند که اگر دل در گروی ایجاد و تحکیم برند خود دارید، هزینه و وقت کافی برای مارکتینگ کالا، به ویژه طراحی و بسته بندی آن در نظر بگیرید و گرنه رقیب های شما این کار را انجام خواهند داد.

برای دانلود فایل مقاله ی "خودت بسته بندی رو یاد بگیر و گرنه رقیبت یادت میده"، بر لینک زیر کلیک کنید.

دانلود فایل مقاله ی "خودت بسته بندی رو یاد بگیر و گرنه رقیبت یادت میده"

 

نظرات (۱)

مجری تور های استانبول با شرایط نقد و اقساط

https://www.saatparvaz.com/تور-استانبول/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی