هر چیزی در مورد چاپ

آشنایی با تمام سیستم های چاپی و کاربرد های آن

هر چیزی در مورد چاپ

آشنایی با تمام سیستم های چاپی و کاربرد های آن

  • ۰
  • ۰

صنعت مواد غذایی صنعتی بوده که همیشه در حال رشد بوده و شرکت ها همیشه به دنبال راهی بودند تا از طریق آن ها، مصرف کنندگان را به برند شان علاقه مند کنند. رقابت بالا در این عرصه باعث شده تا برند های تجاری علاوه بر طعم و رنگ مواد غذایی شان، به فکر طراحی و بسته بندی محصولات شان هم باشند.

دستورالعمل های روی بسته بندی

دستورالعمل ها یک عضو لاینفک روی بسته بندی مواد غذایی هستند. طی تحقیقاتی که اخیرا برای بسته بندی مواد غذایی انجام شده است، بالغ بر 80 درصد مشتریان گفته اند دوست دارند دستورالعمل استفاده از محصول را روی بسته بندی ببینند. بر اساس دستورالعمل راحت تر می توانند تصمیم بگیرند که محصول را بخرند یا نه. در دستورالعمل باید تاریخ انقضا و ارزش غذایی هم نوشته شود. برخی از این اطلاعات اجباری هستند و باید حتما روی بسته بندی مطرح شود.

اکنون که متوجه شدید ارزش دستورالعمل روی بسته بندی چقدر زیاد است، می توانید از راهکارهایی برای جذاب تر کردن آن هم استفاده کنید. به طور مثال می توانید با یک شعار جذاب مشتری را جذب کنید و به سمت دستورالعمل هدایت کنید. این اطلاعات باید شفاف و واضح باشد. هیچ دلیلی ندارد شما اطلاعات مبهم در اختیار مصرف کننده قرار دهید.

امنیت بسته بندی

در صنعت، صادرات یک موضوع کاملا جا افتاده است و بیشتر تولید کنندگان علاقه دارند تا محصولات شان را به خارج از کشورشان صادر کنند. بیشتر محصولاتی که صادر می شوند، مسافت زیادی را طی می کنند تا به کشور مقصد برسند. به همین دلیل بسته بندی محصولات باید امنیت لازم را داشته باشد تا محصول پس از طی مسافت زیاد، دچار آسیب دیدگی یا فاسد شدن نشود.

مثلا طراحی بسته بندی قهوه باید طوری باشد که طراوت محصول را در حین حمل و نقل حفظ کند و در عین حال مقاومت لازم را داشته باشد تا در برابر آسیب هایی احتمالی، مشکلی برای محصول پیش نیاید.

رقبا

رقبای شما می توانند مهم ترین منابع برای دسترسی به اطلاعاتی باشند که شما نیاز دارید. حتی اگر رقیب شما در کارش شکست هم بخورد، شما می توانید به اطلاعات جامعی در این زمینه دست پیدا کنید. می توانید با مطالعه علت شکست آن ها به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید و راه آن ها را نروید. چیزی که میان رقبای صنعت مواد غذایی خیلی شایع است، جنگ میان برند های تجاری ست. این جنگ می تواند باعث بهبود محصول شود. شما می توانید بسته بندی مواد غذایی رقبای تان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. اگر به موفقیت رسیده است یا نه، حتما به طراحی انجام شده توجه کنید.

در پایان می توان گفت که کیفیت محصول نقش مهمی دارند اما تاثیر بسته بندی را هیچ گاه دست کم نگیرید. طراحی بسته بندی مواد غذایی می تواند باعث جذابیت بیشتر شود و توجه مصرف کننده را جلب کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی