هر چیزی در مورد چاپ

آشنایی با تمام سیستم های چاپی و کاربرد های آن

هر چیزی در مورد چاپ

آشنایی با تمام سیستم های چاپی و کاربرد های آن

  • ۰
  • ۰

صنعت مواد غذایی صنعتی بوده که همیشه در حال رشد بوده و شرکت ها همیشه به دنبال راهی بودند تا از طریق آن ها، مصرف کنندگان را به برند شان علاقه مند کنند. رقابت بالا در این عرصه باعث شده تا برند های تجاری علاوه بر طعم و رنگ مواد غذایی شان، به فکر طراحی و بسته بندی محصولات شان هم باشند. در این مقاله می خواهیم به طراحی بسته بندی مواد غذایی و نکاتی که باید رعایت شود، بپردازیم.

تمام شرکت ها می دانند که در بسته بندی مواد غذایی استفاده از طرح های خلاقانه و ایده های جدید، مشتری را به سمت برندشان می کشاند. اما لوگو چطور؟ رنگ ها چطور؟ چه چیزی باعث ایجاد هیجان در مشتری می شود؟ چرا برخی طرح ها موفق می شوند و باعث فروش بیشتر محصول می شوند اما برخی دیگر شکست به همراه دارند؟

راهنمایی های ما را برای بسته بندی محصولات خود بخوانید:

توجه به خود محصول

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، خود محصول تان است. بسته بندی طراحی شده باید طوری باشد که محصول شما را دچار مشکل نکند. مثلا باید به زمان نگهداری محصول تان توجه کنید و سپس بر اساس آن بسته بندی محصول را طراحی کنید. تاریخ مصرف و مقدار مصرف هم موارد تعیین کننده در این امر هستند و بسته بندی را به خود وابسته می کنند. به همین دلیل طراحان باید هم زیبایی بسته بندی و هم کاربردی بودن آن را مد نظر قرار دهند.

بسته بندی محصول را هیچ گاه فراموش نکنید. شاید بتوان گفت مهم ترین قسمت بسته بندی مواد غذایی همان برچسب محصول است که هویت محصول شما را شرح می دهد. مخصوصا اگر محصول شما نوشیدنی ست، باید خیلی دقیق روی برچسب محصول کار کنید.

شکل بسته بندی

بارها دیده شده که شکل بسته بندی های مختلف کروی یا دایره یا مستطیل است. این ها اشکال عمومی هستند و هر زمان یک برند تجاری اقدام به طراحی شکل متفاوتی کرده است، توانسته است توجه مشتری را جلب کند. شاید شکل منحصر به فرد باعث فروش بیشتر نشود، اما قطعا توجه مشتری را جلب می کند. حتی تغییر کوچک در شکلی که الان وجود دارد، می تواند کمک کند توجه مشتری به برند شما جلب شود. در صنعت مواد غذایی، بسته بندی نوشیدنی می تواند خیلی راحت دستخوش این تغییر شود. اما گاهی این تغییرات باید تا جایی ادامه یابد که سرانجام توجه مشتری را برای خرید جلب کند و تولیدات رو به رشد داشته باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی